rondreis-frankrijk.reismee.nl

Lourdes

Vandaag vertrokken uit Bordeaux op weg naar Lourdes ons eerste doel van de rondreis door Frankrijk. Na 3dagen rijden met de auto zijn we tot de conclusie gekomen hoe heerlijk het is om ipv met de auto dit met de fiets te kunnen doen. Wat ik wel kan aanraden is tenminste als je tijd genoeg hebt om dan niet de tolwegen te pakken maar om meer de andere wegen te benutten. Deze zijn rustiger dan het gejaag op de autobaan. De route welke we gekozen hebben ging veelal over binnenwegen welke ons door de mooiste gebieden van zuid Frankrijk bracht. Vincent van Gogh kon dan ook in zijn leven als schilder hier zijn hart ophalen om de mooiste schilderijen te maken. Ik denk dan ook dat ik na de reïncarnatie als schilder terug kom om het werk van Vincent te kunnen voortzetten. Maar dit terzijde. Tijdens de rit zagen we in het begin nog vele druivenvelden maar naarmate de tocht viel ons op dat dat veranderde in vele zonnebloemvelden en ontzettend veel mais wat hier verbouwd wordt. Ook hebben we zeker 50km door een bos gereden. Dit bos leek veel op de hoge Venen in België en zelfs het weer had zich aangepast door de lage bewolking. Eenmaal in de buurt van Lourdes bekroop ons het gevoel van benieuwd zijn hoe het in Lourdes zal zijn. We zijn dan eenmaal aangekomen ook meteen maar Lourdes gaan verkennen. We hebben de Kathedraal bezocht en zijn toen ook maar meteen het bad ingedoken. Helaas mochten we alleen de handen en gezicht ermee wassen en slokje drinken ivm corona. Zo meteen douchen, eten en dan om 9uur naar de lichtprocessie . We kijken ernaar uit.

Gr Jo en Jeannette.

Reacties

Reacties

Miny en Jo

Och heel mooi ? ook de lichtprocessie . We beleven het weer met jullie mee
Groetjes

Anne-Mie

Ik zal er ook wel eens komen , denk ik. Voorlopig doe ik het met de Passiespelen in Tegelen...klein verschil...
Veel plezier en een mooie beleving in Lourdes . Liefs voor Jeanette en voor jou.

Monique

Als ik jullie verhaal weer lees begint het weer te kriebelen
Geniet van de licht processie
Schijnt mooi te zijn

Tom

Heel veel plezier vanavond, vergeet niet je eigen lampion mee te nemen

Ramon

Ben benieuwd naar de foto's van de processie.
Geniet ervan

Gonnie

Wat mooi en een fijne beleving van de route !het is echt genieten ook straks in de lichtprocessie !

Rene

Mooi Jo. Steek maar veel kaarsjes aan. Groetjes rene

Gerty

“leuk berichtje Jo ,
En ook dat van Lourdes ik zie het zo weer voor mij
Wij hadden toen met de licht processie alleen maar hele zware regen, dat zelfs onder de paraplu de kaarsen uitgingen

Astrid

Mooi Jo en Jeannette geniet er maar van.

Annie

Jo en Janet ik geniet van jullie verblijf daar en van de processie groetjes

Lou

Ben benieuwd hoe jullie de lichtstoet vinden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!