rondreis-frankrijk.reismee.nl

Bordeaux

2de dag

Gisteren nog een lekkere pizza gegeten met een heerlijke fles rose. Het ontbijt vanmorgen was door de mensen goed verzorgd met crepes en heerlijke zelfgemaakte bosbessenjam. Nadat we de zeer gastvrije mensen bedankt hebben zijn we vanmorgen 8uur vertrokken voor 560km naar Bordeaux. De eerste uren via binnenwegen welke ons langs grote zonnebloemvelden en grote graanvelden voerden welke al veel waren geoogst . Verderop in de streek zagen we de druivenranken welke geschikt zijn om cognac te maken Deze streek is er bekend om . Ook bekend is hier natuurlijk de bordeauxwijn en voor Nederlanders is Bordeaux bekend om de vele etappezeges tijdens de tour de France welke door onze landgenoten hier zijn behaald. Voor de duivenmelkers onder ons klinken de namen zoals Reims Orleans Montargis Chatereaux enz als muziek in de oren. Het zijn bekende plaatsen waar de duiven gelost werden en die ons menig uurtje in de lucht hebben doen kijken of ze weer thuis arriveerden. Eenmaal bij Bordeaux aangekomen werd het alsmaar drukker tijdens werkzaamheden aan de weg weg. Onderweg weinig verkeer en slechts een handjevol touristen.

Jo en Miny

Leuke foto’s ook Jo en voor Jeanette lekker in de schaduw liggen luieren .
Groetjes en tot de volgende keer

Gonnie

Leuk jo ,zo binnen door reizen is genieten ook voor ons ! Zie het zo voor me!
In de Bus naar lourdes! Geniet ze

Alice

Ziet er allemaal weer prachtig uit. Geniet ervan

Anne-Mie

Wat een prachtige reis met mooie adresjes. Ook mooie foto's.
Liefs
Anne-Mie

Wiel en Marjo

Veel plezier en geniet ervan!☀️?

Lou

Het ontbijt ziet er goed uit, mooie foto's