rondreis-frankrijk.reismee.nl

Carcassonne

Nadat we gisterenavond nog eens met de lichtprocessie zijn meegelopen en nog een drankje (bottle of beer) hebben genuttigd zijn we vanmorgen Lourdes achterlatend vertrokken naar ons volgende verblijf vlakbij Carcassonne. We hadden besloten om nog steeds geen gebruik te maken van de snelwegen en ons te begeven op wegen die ons door de binnenlanden van Frankrijk leiden. De weg ging op en af met rechts van ons steeds de Pyreneeën in zicht. In deze streek barst het van de zonnebloemen die afgewisseld werden van grote graanvelden die reeds geoogst zijn. Vlak voor Carcassonne hebben we pauze gemaakt en ons een 4gangen menu laten serveren. Hier komt dan ook de uitdrukking als God leven in Frankrijk goed van toepassing. Eenmaal op onze bestemming bleek de keuze om hier te boeken een goede keuze was. Een complete Onder verdieping met woonkamer en keuken erbij. En als toetje een heerlijk zwembad waar we al gretig gebruik van hebben gemaakt. Vanavond gaan we dan Carcassonne van afstand bekijken. Carcassonne is een oude vestigingsstad tussen de Pyreneeën en Montagne Noire (Hoogste punt 1214mtr). Ook bijzonder is het canal du Midi wat door Carcassonne loopt . Dit canal is 250km lang en loopt van Toulouse naar de middellandse zee.

Zo ik ga weer zwemmen. Gr Jo en Jeannette

Miny en Jo

Nou Jo en Jeanette wat fijn hebben jullie het toch en prachtige foto’s dat is genieten groetjes

Gerty

Het is wat je zegt…zo te lezen hebben jullie het als God in Frankrijk daar.
Geniet ervan en nog heel veel plezier

René

Ziet goed uit groeten René

Ramon

Prachtige foto's en een mooi verhaal.
Veel plezier morgen in Carcassonne

Gonnie

Wat schrijf jij leuk Jo ik kan er reuze van genieten en op verheugen nu ook een beetje vakantie gevoel ?????☺

Toon en Joke

Heel mooie sfeervolle verhalen. Met onze eigen herinneringen aan de lossingsplaatsen van de duiven.
Ook Lourdes, door diverse familieleden bezocht.
Jo en Jeannette nog veel plezier en tot het volgende bloc.

Lou

Net thuis laatste schooldag, mooie foto's, geniet van het leven.