rondreis-frankrijk.reismee.nl

col du Tourmalet

Gisterenavond zijn we naar de kathedraal gegaan voor de lichtprocessie. Een hoogtepunt als je in Lourdes verblijft en een must om eraan deel te nemen. Dat hebben we dan ook gedaan en het was een hele beleving om te zien hoeveel mensen deel namen al dan niet met kaarsen uitgerust en uit volle borst het mee zingen van het Ave Maria. Vanmorgen hebben we besloten om niet de hele dag Ave Maria te moeten aanhoren maar om het programma van vandaag om te gooien om met de auto de Col du Tourmalet te bekijken. Onderweg bekroop ons het gevoel dat de berg wel eens afgesloten kon zijn. Overal aanplakbiljetten waarop vermeld werd dat de berg gereserveerd was voor fietsers. Eenmaal aangekomen stonden we dan ook voor de keuze omdraaien of fietsen. We hebben dan ook besloten om de fietskleren welke we gelukkig in de auto hadden aan te doen en het avontuur aan te gaan om deze legendarische Col uit de tour te gaan beklimmen. Het heeft veel moeite en zweet gekost om deze mythische berg te bedwingen . De voldoeding om dan boven aan te komen was dan ook groot en met trots kunnen wij ook deze klim op mijn palmares zetten Met een voldaan gevoel zijn we aan de afdaling begonnen om na 5km heerlijk op een terras lekker te eten en onze krachten weer te laten aansterken. Voor de rest lekker douchen rusten en vanavond weer naar het plein voor de kathedraal.

gr Jo en Jeannette

René

Mooie tocht. Groetjes

Ankie

Super knap gedaan! Veel plezier nog daar en tot snel!!

Gonnie

Knap van jullie het is echt genieten SUPER

Miny en Jo

Nou knap hoor ???nou fijne dag nog

Ramon

Fantastisch gedaan, wat een prestatie!!
Geniet van de avond.

Astrid

Goed gedaan jullie beide.

Monique

Respect!

Lou

Grote prestatie, geweldig van jullie

Alice

Super zeg. En wat een uitzicht. Echt prachtig. Nu lekker uitrusten